Dé ideale website, die voor iedereen ideaal is, bestaat niet.

Helaas….
Maar natuurlijk streven we naar de meest ideale website voor ons bedrijf.

De ideale website voor jou is een website die werkt voor jouw bedrijf. Die voldoet aan het doel wat je voor je website hebt gesteld. Veel ondernemers zien hun website puur als een digitaal visitekaartje. En dat is jammer, want je website kan zoveel meer voor jouw bedrijf betekenen.
Een doel voor je website kan zijn:

  • Het verkrijgen van e-mail adressen voor je klant
  • In contact komen met je klanten
  • Werken aan jouw expert status
  • Promoten van je merk
  • Een online verkoopkanaal
  • Vragen van klanten beantwoorden
  • Bezoekers omzetten naar klanten

Waarom zou je als ondernemer beginnen met een website?

Een website helpt je om jouw bedrijfsdoelstellingen te bereiken. Vrijwel altijd gaat het om sales en winst.
Je kunt dit bereiken met je website door een aantal andere belangrijke doelen te behalen:

1.Connectie met jouw ideale klant
Op het moment dat jouw ideale klant op jouw website terecht komt zou er verbinding moeten ontstaan. Je laat ze weten dat ze bij jou op de juiste plaats zijn. Door je onderzoek naar de ideale klant weet je wat jouw klant wil, wat ze belangrijk vinden en wat ze van jou verwachten. Hier kun je dus de teksten helemaal op aanpassen. Jouw website hoort helemaal duidelijk te zijn en gericht op jouw klant.

2.Het verzamelen van e-mail adressen van je klant
Een belangrijk onderdeel van online marketing die zich afspeelt op jouw website is het verzamelen van e-mail adressen van jouw klant. Dit moet je dus ook in het ontwerp van je website rekening mee houden. Ik kan het je echt niet genoeg benadrukken, de e-mail lijst is echt super belangrijk voor de online ondernemer.

3.Vertrouwen opbouwen
Jouw website maakt het mogelijk om vertrouwen op te bouwen doordat je kunt laten zien hoe jouw producten of diensten jouw klant kunnen helpen. Je kunt hier veel waardevolle content voor jouw klanten op plaatsen zoals blogs of video’s. Zo kan jouw bezoeker door een blik op je website al snel bepalen of jij de geschikte partij voor ze kan zijn. Dit bespaart jou tijd omdat je niet altijd alle vragen hoeft te beantwoorden.

4.Conversie
Een conversie is het behalen van een vooraf vastgesteld doel. Jouw website helpt je bijvoorbeeld om jouw producten of diensten te tonen én te verkopen. Maar ook het aanvragen van een offerte of het achterlaten van een e-mail adres kan een conversie zijn. De uiteindelijke verkoop hoeft niet altijd direct op je website plaats te vinden.

Jouw website is de hoeksteen van je online marketing activiteiten. Alles komt weer terug op je website. Jouw inspanningen op marketing gebied zorgen weer voor bezoekers op je website en die bezoeken zet je om naar conversies.

Je hebt hierdoor ook zelf de controle om nieuwe producten te lanceren, ideeën te testen en iets wat niet werkt aan te passen.
Zo kun je met je bedrijf groeien terwijl je werkt.

Wat is een goede website?

Dat is voor iedere ondernemer anders en is afhankelijk van zijn doelen. Er zijn wel een aantal gemeenschappelijke voorwaarden waaraan een goede website moet voldoen. Deze voorwaarden zijn voor alle websites van belang, of je nu een webshop hebt of alleen maar een digitaal visitekaartje.

Aan deze kenmerken moet jouw website zeker voldoen:

  1. Jouw website moet gevonden worden in zoekmachines zoals Google als jouw klant op relevante zoekwoorden zoekt.
  2. Jouw website moet tot actie leiden. Dat wil zeggen, je website is uitnodigend genoeg, waardoor mensen   geïnteresseerd raken in jouw product of dienst.
  3. Een website moet vertrouwen uitstralen. Vermeld je contactgegevens op de website.

 

Een goed werkende website is een succesvolle website.

Een website die wat oplevert, die mensen boeit en die mensen overtuigt dat ze bij jou aan het juiste adres zijn.
Het is dus afhankelijk dat je website aansluit bij jouw doelgroep. Daarom is het zo belangrijk om goed onderzoek te doen naar jouw ideale klant.

 

 

Miranda van Driel on EmailMiranda van Driel on FacebookMiranda van Driel on InstagramMiranda van Driel on LinkedinMiranda van Driel on Twitter
Miranda van Driel
Online Junkie bij Online Junkies
Online Junkie en ondernemer sinds 1994. Vanaf 1 april 2017 Online Junkies gestart samen met Erwin. Houdt ervan haar ervaring in het (online) ondernemerschap te delen. Geeft online trainingen aan ondernemers op gebied van online ondernemen. Business coach voor Qredits Microfinanciering Nederland en gastdocent voor de Eigenbaas Avondschool. Helpt startende modeondernemers met de online cursus Start je eigen Kledinglijn. Doet aan Working Equitation met haar Spaanse paard Guapo maar gaat ook graag naar het strand met labrador Dean.

Pin It on Pinterest

Share This