Je website verkeer eenvoudig verhogen?

Heb jij een website met winstoogmerk dan weet je hoe belangrijk je inkomende verkeer op je website is.
Je leest steeds vaker artikelen hoe je eenvoudig meer verkeer kunt krijgen richting je website, maar is het eigenlijk allemaal wel zo gemakkelijk?
Je website optimaliseren voor de zoekmachine begint bij de basis van je website en dient doordacht uitgevoerd te worden in combinatie met hard werken. Enkel schrijven voor de zoekmachine, zonder doel of zonder goede website is uiteindelijk dweilen met de kraan open.

Hoe krijg je bezoekers op je website?

De standaard regel is heel eenvoudig.
Heb je een bedrijfswebsite en wil je op een dienst of product gevonden worden, dan is het noodzakelijk dat je een pagina over het onderwerp hebt.

Krijg ik veel bezoekers als ik over een pagina beschik?
Nee, je zit nog steeds in de beginfase naar meer verkeer, je hoeft echter niet direct meer verkeer te verwachten, omdat meer dan honderden concurrenten ook zo’n pagina hebben.
Om hoger in de zoekmachine te komen moet je waarde opbouwen.
Deze waarde is afhankelijk van heel veel factoren, zoals:

  • De tijd dat je webpagina al online staat,
  • Hoe vaak de pagina op het internet genoemd wordt,
  • De algemene kwaliteit van je overige pagina’s en opgebouwde waarde.

Vooral het laatste aspect wordt steeds belangrijker om de vindbaarheid te verbeteren in de zoekmachine. Het is niet meer bouwen op een enkele pagina, maar bouwen aan een volledige kwalitatieve en professionele website. Het is daarom ook af te raden om te bezuinigen op je website tijdens de beginfase. Wil je het op de lange termijn goed doen, dan is een goede website, met indeling en technische seo-factoren van essentieel belang.

De tweede fase » Keywordmarketing

De tweede fase gaat van start als je de basis, het fundament, van je website goed hebt neergezet. Tijdens de tweede fase ga je bepalen welke termen ‘converterend’ voor jou zijn en wat het zoekgedrag van de consument is. De zoekwoordplanner van Ads is hier zeer geschikt voor. Zonder Ads-account boven de €10.000 laten ze geen exacte getallen meer zien, echter wel een indicatie. Een goed zoekwoordonderzoek is de basis van je campagne.

Met het zoekwoordonderzoek ga je bekijken wel mogelijkheden er nog meer zijn gericht op je specifieke doelgroep. De tactiek is om juist meer mensen uit diverse hoeken te trekken richting je website, echter wel zo specifiek mogelijk leiden richting conversies. Deze tactiek wordt ook wel de “spaghetti-tegen-de-muur” tactiek genoemd. Je gooit spaghetti tegen de muur en kijkt vanzelf wat plakt. Met deze tactiek werkt het met zoekwoorden op dezelfde manier. Je begint met uitbreiden en ziet vanzelf wat wel werkt en wat niet werkt. Vooral bij campagnes waar je nog geen inzicht hebt is dit een veelgebruikte methode. Let op! Deze methode gaat zeer veel tijd inzitten om het kwalitatief neer te zetten, echter vergroot je ook extreem de kwaliteit van je website.

De derde fase » Maak je webpagina’s kenbaar aan het publiek

De verschillende fases in dit artikel worden niet na elkaar uitgevoerd, maar lopen juist parallel naast elkaar. De derde fase kan dus tegelijkertijd met fase 2 uitgevoerd worden. Als je eenmaal je eigen website aan het uitbouwen bent kun je beginnen aan het ‘publiceren’ van je pagina’s.
Om je website hoger in de zoekmachines te krijgen op specifieke zoektermen dient Google een waarde toe te kennen aan je pagina. Een grote factor hoe Google dit bepaald is aan de hand van hoe vaak jouw webpagina op andere kwalitatieve websites vermeld wordt. De hoeveelheid is tegenwoordig niet het belangrijkste, het draait niet meer om kwantiteit, maar juist om kwaliteit.

De algemene regel is dus dat je juist 1 verwijzing richting je webpagina op een zeer professionele website wilt hebben in bijvoorbeeld een tekst gerelateerd aan je onderwerp, dan 10 links op dochterpagina’s van startpagina’s. Vergis je niet, beide methode werken, echter is een link waar je meer moeite voor doet uiteindelijk op de lange termijn de reden waarom jouw website de komende jaren stijgt en blijft stijgen en je concurrent gaat zakken.

Eenvoudige truc » om meer verkeer te verkrijgen!

Ik moet er wel bij vermelden dat deze methode niet voor iedereen geschikt is, echter het is één van de makkelijkste manieren om eenvoudig meer verkeer te genereren. Ben jij als ondernemer ook geïnteresseerd in de internationale doelgroep en heb je al een sterke website met een redelijke opgebouwde waarde, dan is het zeker interessant om eens in het buitenland te kijken.

Je website vertalen is namelijk één van de makkelijkste methodes om kwalitatieve teksten ook in het buitenland aan te bieden. Het enige waar je rekening mee moet houden is dat je jouw teksten professioneel vertaald. Een grammaticale fout of een verkeerde zinsopbouw staat zeer onprofessioneel.

Wil je graag meer informatie over de online marketing van je website?
Kies dan voor Online Junkies en laat je website op de juiste manier groeien!

Jeroen van den Engel on EmailJeroen van den Engel on FacebookJeroen van den Engel on Twitter
Jeroen van den Engel
Digital Marketing Manager bij Vertaalbureau Perfect, verantwoordelijk voor de internationale marketing van Vertaalbureau Perfect en de spin-off: Fairlingo.

Pin It on Pinterest

Share This