Jouw Unique Selling Point
Wat voegt jouw bedrijf, product of dienst toe aan de huidige markt?
Alles is eigenlijk al wel een keer gedaan, dus je hoeft echt niet helemaal uniek te zijn.
Zo zag je dat in een markt die al behoorlijk verzadigd was zoals in de chocolade dat het merk Tony Chocolonely in een hele korte tijd de harten van het publiek én de schappen in de supermarkt wist te veroveren.
Maar jouw USP kan ook in hele kleine dingen zitten.
Zoals een betere service of persoonlijke aandacht.
Of jouw eigen authentieke verhaal.
Op dit moment is juist het authentieke verhaal en het maatschappelijk verantwoord ondernemen, veel in de belangstelling.
Hierdoor krijg je dus ook gemakkelijker een podium in de media.
Maar wat belangrijk is, is hoe ga jij je onderscheiden in die markt?
Jij kunt er jouw eigen draai aangeven, jouw verhaal over jouw product vertellen of een nieuwe service aanbieden of de bestaande service verbeteren.
Als iedereen die een merk wil beginnen zich laat weerhouden door de concurrentie dan zou dat wel heel saai worden.
Juist jouw eigen unieke waarde als ondernemer en jouw eigen, unieke concept zorgen ervoor dat jouw bedrijf er tussen uit springt en opvalt.
Klanten willen graag kopen van mensen, dus laat jezelf zien!
Voorbeelden van Unique Selling Points zijn:
* M&M’s USP: “The milk chocolate melts in your mouth, not in your hand”
* Apple’s USP: “In everything we do, we believe in challenging the status quo and thinking differently.
We do this by making our products beautifully designed and simple to use”
* Nike’s USP: “Nike shoes that are made for professional athletes across sports worldwide”
* Coolblue’s USP: “Gewoon verwonderen, alles voor een glimlach”
* Zalando’s UPS: “Shopping online at Zalando is safe and easy, and offers you a free delivery and return policy”.
Wat is jouw Unique Selling Point?
Wat maakt jouw bedrijf, product of dienst uniek?
Schrijf eens op waardoor jij opvalt.
Wat doe jij anders dan jouw concurrenten?
Wat zijn de voordelen van jouw product of dienst ten opzichte van andere bedrijven?
Wat is belangrijk voor jouw bedrijf?
Wat maakt jouw bedrijf, product of dienst speciaal?
Waarom doe je wat je doet?
Wat is de behoefte van je klant?
Waar is jouw klant naar op zoek?
Weet wie jouw ideale klant is?
Welk probleem heeft jouw klant waar hij van wakker ligt?
Welke oplossing kun jij bieden?
Beide zijn belangrijk voor het bepalen van jouw USP, zowel jouw unieke voordelen én de behoefte van de klant.
Focus je op je potentiële ideale klant en je hebt jouw Unique Selling Point te pakken.
Neem hier ook echt de tijd voor want dit is een belangrijk onderdeel voor jouw marketing.
Als je je ideale klant kent, je USP weet dan wordt marketing een stuk makkelijker én leuker!
OOK INTERESSANT OM TE LEZEN:
Linkbuilding: 5 Manieren om links te verzamelen
Wat is linkbuilding? Linkbuilding is het proces van het opbouwen van een netwerk van hyperlinks. Deze hyperlinks, tegenwoordig meestal gewoon links genoemd, zijn een manier om gebruikers op het web te navigeren tussen pagina’s. Dit kunnen links zijn naar pagina's en...
11 tips voor SEO vriendelijke content
SEO Handleiding voor Beginners
In deze SEO Handleiding voor Beginners leer je stap voor stap hoe jij kunt scoren in Google. Ook jij kunt bovenaan komen in de zoekresultaten van de zoekmachines. En dat is nog een stuk gemakkelijker dan de meeste ondernemers denken. Het enige wat je er voor moet...