Slim omgaan met je tijd

Herken jij het volgende:

  • Je hebt super veel projecten. Je hoofd stroomt er bijna van over
  • Tegelijkertijd heb je ook een aantal deadlines die je moet halen voor je eigen onderneming maar ook voor je klanten
  • Je leeft in de waan van de dag en voordat je het weet, is de dag alweer voorbij

Je bent er inmiddels vast wel achter dat je niet alles tegelijk kunt doen. En mocht je er nog niet achter zijn, dan komt dat moment misschien nog wel.

In dit blog wil ik je graag een aantal tips geven rondom time management en projecten:

Tip 1: Hak een project in kleine stukjes

Vaak maken we een project te groot. Bijvoorbeeld het maken van een nieuwe website. Dit is natuurlijk een enorme klus en misschien kijk je daar enorm tegenop.

Maar hoe voelt het voor jou als je het project kleiner maakt en opsplitst in diverse taken? Denk hierbij aan:

  • Het zoeken naar en maken van geschikt beeldmateriaal
  • Het schrijven van de homepage
  • Het schrijven van de pagina ‘over mij’
  • Het schrijven van je dienstenpagina

Zo wordt je project opeens veel behapbaarder.

Tip 2: Plan een dag(deel) voor je eigen bedrijf in

Pak je agenda erbij en plan een dag of dagdeel voor je eigen onderneming in. Tijdens het afgeblokte deel kun je volop werken aan jouw eigen projecten.

En dit kun je ook voor klanten doen. Zo werk ik ook in blokken voor mijn klanten. Je kunt dan voor een bepaalde tijd gefocust aan de slag.

Tip 3: Werk met een projectmanagementsysteem

In een projectmanagementsysteem kun je al je projecten inclusief bijbehorende taken en deadlines zetten. En werk je met een team, dan kun je zelfs aangeven wie, wat, wanneer moet doen.

Er zijn diverse systemen die je hiervoor kunt inzetten. Denk hierbij aan:

Zelf werk ik met TeamWork en dat bevalt mij enorm goed. Meer informatie over TeamWork lees je op: http://teamwork.com/

Als je kijkt naar bovengenoemde systemen dan kom je er al snel achter dat ze allemaal nagenoeg dezelfde functionaliteiten hebben. Het ene systeem is net wat uitgebreider dan het andere systeem.

Insightly heeft overigens heel veel mogelijkheden. Dit systeem kun je ook inzetten als CRM-systeem en gebruiken voor je sales.

Tip 4: Goed is goed genoeg

Wil jij ook altijd alles perfect in orde hebben voordat je het naar buiten brengt? Heel begrijpelijk, maar geloof mij: goed is goed genoeg.

Je kunt achteraf altijd nog zaken bijstellen, aanpassen en veranderen.
Ga niet door totdat het helemaal perfect is. Want net als jij het (bijna) perfect vindt dan zie je wel iets anders wat voor verbetering vatbaar is en stel je het weer uit. Zonde!

Als je bovenstaande tips toepast, wordt elk project leuk en hoef je nooit meer tegen deadlines aan te hikken.

Hoe ga jij om met time management bij projecten?

OOK INTERESSANT OM TE LEZEN:

11 tips voor SEO vriendelijke content

11 tips voor SEO vriendelijke content

Hieronder vindt je 11 tips voor SEO vriendelijke content. Deze tips helpen je om een goede basis neer te zetten voor de content op jouw website. Het geeft jou houvast en structuur maar het is met alle kennis die je uit de SEO handleiding voor Beginners hebt opgedaan...

Lees meer
Het zoekwoordonderzoek Stappenplan

Het zoekwoordonderzoek Stappenplan

We gaan aan de slag met het zoekwoordonderzoek. De handigste manier om te leren is door met mij samen alle stappen te doorlopen. Daarna kun je dit voor je eigen website op dezelfde manier doen. We gaan een zoekwoordonderzoek uitvoeren voor: sportkleding Wat hebben we...

Lees meer
Kim Minten on EmailKim Minten on FacebookKim Minten on Linkedin
Kim Minten
Ondernemer sinds 2014. Ik ben destijds begonnen als virtueel assistent en hielp ondernemers bij hun online marketing, webinars en het maken van online trainingen. Daarnaast heb ik een online database opgebouwd met handige Nederlandstalige tutorials en diverse tools. Inmiddels zijn er meer dan 170 video’s beschikbaar. Op dit moment ben ik in opleiding voor virtueel manager. In deze rol ondersteun ik ondernemers op strategisch niveau en stuur ik, daar waar nodig, teams aan.

Pin It on Pinterest

Share This