LinkedIn van online CV naar social media kanaal.

Waar LinkedIn vroeger vooral gezien werd als een online CV, is het in een korte tijd uitgegroeid naar een belangrijk social media kanaal. Mensen laten niet alleen meer zien wat voor werk ze doen, maar delen ook hun kennis en meningen over bepaalde onderwerpen. Als ondernemer is het dus zeker belangrijk om te investeren in LinkedIn en actief aanwezig te zijn.
Ik geef je 5 tips om goed zichtbaar te worden op LinkedIn.

Video is hot op LinkedIn!

Je kunt de tijdlijn van LinkedIn niet meer doorscrollen zonder video’s van allerlei soorten en maten tegen te komen. Video’s krijgen ook op LinkedIn voorrang. Zorg ervoor dat je geen ellenlange video opneemt, maar houd het kort en krachtig. Mensen hebben tegenwoordig weinig tijd en willen dat je snel tot the point komt. Ga voor video’s van maximaal 3 minuten en voorkom langdradigheid.

Maak zo min mogelijk gebruik van externe links

LinkedIn wil ook dat mensen zo lang mogelijk op hun platform blijven. Berichten met externe links worden minder vaak weergegeven. Wil jij toch je blogs delen? Doe dit dan door het schrijven van een artikel op LinkedIn zelf. Op die manier zorg je dat jouw kennis wel bij de juiste mensen terecht komt, maar dat jouw bericht ook goed wordt weergegeven. Zorg er wel voor dat je in je artikel een Call to Action hebt staan naar jouw website, zodat je mensen alsnog naar jouw website toe weet te krijgen.

Zorg voor de juiste afbeeldingsformaten

Ik zie het regelmatig op LinkedIn en vooral op mijn mobiel: afbeeldingen die halverwege worden afgesneden. Dan zie ik opeens een half hoofd of wordt een tekst halverwege afgekapt.
De afbeeldingsformaten zijn:
Op je persoonlijke profiel: 500 x 500
Op je bedrijfsprofiel zonder link: 1200 x 628
Op je bedrijfsprofiel met link: 950 x 500

Kies ook voor een afbeelding die opvalt tussen alle andere berichten. Eerst werden er vaker berichten zonder afbeelding geplaatst, maar de kracht van beeld heeft ook op LinkedIn terrein gewonnen en berichten zonder afbeeldingen verdwijnen naar de achtergrond.

Hashtags worden steeds belangrijker

Het voelt in het begin misschien een beetje gek om te doen. Waarschijnlijk gebruik je hashtags vooral op Instagram, maar ook op LinkedIn worden ze steeds belangrijk. Voeg ze toe om op relevante onderwerpen zichtbaar te worden.

Je wilt natuurlijk niet dat de hashtags te veel opvallen. Zorg daarom voor een witregel tussen de laatste zin van jouw bericht en de hashtags en voeg 3 tot 5 hashtags toe. Zo blijven de berichten overzichtelijk en komt het niet storend over voor de lezer.

Taggen, taggen, taggen!

Doet de gelegenheid zich voor in jouw berichten, dan tag diegene in het bericht. Het makkelijkste is om eerst het @-teken te typen voordat je de naam intypt. Werkt dat niet, dan kun je naast de naam ook de organisatie toevoegen. De persoon komt dan vaak wel naar voren. Ook dit zorgt weer voor het verhogen van het bereik van jouw berichten.

Accepteer geen willekeurige connectieverzoeken

Wanneer je net start met het professionaliseren van je LinkedIn profiel, dan is het wellicht verleidelijk om willekeurige connectieverzoeken te accepteren of te versturen. Doe dit niet! Het is van belang dat jouw connecties ook relevant en waardevol zijn.

Net zoals bij Facebook wil je niet dat je nieuwsoverzicht overspoelt wordt door berichten van mensen die niet interessant zijn voor jou.

Stuurt iemand je dus een connectieverzoek en ken je diegene niet? Accepteer het allereerst wel. Stuur eens een kort berichtje om erachter te komen waarom diegene een connectie met jou wilt hebben. Reageert iemand niet? Verwijder hem/haar dan weer als connectie. Dit was dan waarschijnlijk iemand die alleen zijn netwerk op een snelle en makkelijke manier wilde uitbreiden.

Wacht niet langer!

Wacht niet langer en ga aan de slag met LinkedIn. Optimaliseer jouw profiel met woorden waarop jij gevonden wilt worden en die bij jou passen. Start met het plaatsen van berichten en artikelen en zoek naar connecties die waardevol kunnen zijn voor jou.

 

 

OOK INTERESSANT OM TE LEZEN:

Hoe werkt het Instagram algoritme?

Hoe werkt het Instagram algoritme? Een algoritme blijft een vaag begrip voor de meeste mensen. Even heel simpel uitgelegd is het een soort wiskundig recept, een bepaald aantal stappen die met een bepaalde invoer een bepaalde uitvoer heeft. Instagram heeft...

Lees meer

5 tips om te groeien op Instagram

5 tips om te groeien op Instagram Instagram is één van de belangrijkste social media kanalen naast Facebook. Het is alleen niet altijd even makkelijk om jouw Instagramprofiel te laten groeien. Nu Instagram steeds belangrijker wordt, is het ook steeds...

Lees meer

Adverteren op Facebook in 5 simpele stappen

How to: Adverteren op Facebook in 5 simpele stappen In januari 2018 maakte Facebook-oprichter Mark Zuckerberg bekend dat Facebookberichten van bedrijfspagina’s veel minder vertoond zouden worden. Facebook gaat meer de nadruk leggen op berichten die door...

Lees meer
Marlou Minten on EmailMarlou Minten on FacebookMarlou Minten on LinkedinMarlou Minten on Twitter
Marlou Minten
Ik ben Marlou Minten, een echte online junkie in hart en nieren en ondernemer sinds mei 2017. Als Virtueel Professional op het gebied van Marketing en Communicatie ondersteun ik ondernemers op het gebied van social media marketing, e-mailmarketing, copywriting en Facebook adverteren. Op die manier kunnen ondernemers zich richten op hun core business.

Meer weten over mij of mijn bedrijf? Kijk dan op www.marlouminten.nl.

Pin It on Pinterest

Share This