Dé Online Ondernemer

Ik zie veel ondernemers die worstelen met het online ondernemen.
Ze hebben al van alles toepast maar het werkt niet voor ze.
Ze hebben een website, doen wat aan seo en sturen mailings.
Zijn hele dagen bezig met social media maar toch werkt het niet.
Ze groeien niet verder maar staan stil.

Je ziet ook veel ondernemers stoppen.
Volgens de gegevens van de KvK stoppen 60 % van de ondernemers binnen 5 jaar.
En dan niet omdat ze allemaal failliet gaan, dat is maar zo’n 15 %. De rest stopt gewoon.
(Na 20 jaar is zelfs 96% gestopt, dus ik ben best trots dat ik mijn eerste bedrijf 23 jaar heb volgehouden, in een lastige branche, ik hoor dus bij die 4% die het wel heeft gered).

Waarom stoppen startende ondernemers weer?

De belangrijkste reden: het lukt ze niet om een systeem te vinden om maand in en maand uit genoeg te verdienen.
Ze vinden te weinig klanten, halen niet genoeg opdrachten binnen, moeten keihard werken en het levert niet genoeg op.
Natuurlijk is het als starter normaal dat je de eerste jaren moet bikkelen als je aan het opbouwen bent.
En het hoort erbij dat het ook wel eens wat minder gaat.

Maar als het maand na maand, jaar na jaar niet lekker gaat, dan gaat het mis.
Het gebrek aan een positief resultaat voor een lange periode zorgt voor stress en onzekerheid.
Deze combinatie is dodelijk voor je creativiteit en de mate waarin je durft te investeren.
Er wordt nóg meer bezuinigd op online marketing, je komt zo in een neerwaartse spiraal en zo eindigt je mooie ondernemersdroom.

Hoe komt dit dan toch?

Waarom is het zo lastig om een goed systeem te vinden?
De meeste ondernemers starten als een specialist.
Ze hebben jaren gewerkt in een onderneming en zichzelf helemaal gespecialiseerd.
Ze zijn experts geworden op hun vakgebied.
Ze beginnen als ondernemer omdat ze meer vrijheid willen of meer willen verdienen.

Het probleem is dan ook dat deze ondernemers ondernemen vanuit hun eigen vakgebied.
Daar zijn ze namelijk goed in.
En als je goed bent in je vak, dan komen de opdrachten vanzelf, toch?

En dat is helaas niet zo vanzelfsprekend als ondernemer.
Naast expert op je vakgebied moet je ook een manager en de directeur van je bedrijf zijn.
Je moet niet alleen ín je onderneming maar ook áán je onderneming werken.
Dit laatste is misschien nog wel belangrijker voor het opbouwen van je bedrijf.

De directeur
De directeur is de persoon met de ideeën, de grote plannen.
De directeur stuur het bedrijf naar de vooraf bepaalde doelen.

De manager
De manager zorgt dat alle zaken en financiën in het bedrijf soepel en consistent verlopen. De manager zorgt voor de organisatie.

De expert
De expert is de degene die ervoor moet zorgen dat alles gebeurd en dat het op tijd gebeurd. De expert is verantwoordelijk voor de kwaliteit van het afgeleverde werk.

Als je vergeet om een van de rollen op je te nemen of er te weinig tijd aan besteed dan gaat je bedrijf alle kanten op.
Je hebt het ene moment het mega druk en het andere moment geen opdrachten. Er is geen regelmaat in je bedrijf.

Wil jij een succesvolle ondernemer zijn?

Dan moet je een 3-in-1 ondernemer worden en jezelf bezig houden met álle aspecten van het ondernemerschap.

Als jij nu een expert ben in je vakgebied dan kan dat ook betekenen dat je weer terug moet in de schoolbanken.
Je bevindt je op een geheel nieuw terrein maar dit is nu wel jouw nieuwe werkterrein.
Je moet je gaan verdiepen in online marketing zoals SEO, social media, nieuwsbrieven, content maken enz.
Maar je krijgt ook te maken met sales, netwerken, financiën, strategie en techniek.
Gelukkig kan je tegenwoordig online leren en kun je dit mooi naast je ondernemerschap doen.

Natuurlijk kun je ook een en ander uitbesteden.
Maar als je zelf geen basiskennis hebt, dan ben je toch echt overgeleverd aan anderen.
Het is dan ook lastig om als de directeur de belangrijk besluiten te nemen.
Je moet weten hoe je onderneming draait, overleeft en groeit.

Ben jij al een aantal jaren ondernemer maar maak je nog niet gebruik van alle mogelijkheden die online je biedt?
En wil je echt graag die stap verder gaan maken? Next Level Ondernemen.
De keuze tussen ‘leuk’ ondernemen en ‘succesvol’ ondernemen maken.
Systemen en tools voor je laten werken.
Niet langer met oogkleppen op ondernemen of iedere hype volgen maar door slim gebruik te maken van jouw eigen data.
Door te Doen wat Wérkt!

Hoe fijn zou het zijn?
Als je in 1 online cursus alles kan leren over het online ondernemerschap?
Waar je leert hoe alles werkt, hoe je het zelf kunt toepassen?
Waar je met je vragen terecht kunt?
Zodat je het niet alleen hoeft te doen.

Dat kan in de Online Ondernemers School van Online Junkies!

Wat leer je in de Online Ondernemers School?
Je krijgt alle kennis en inspiratie die je nodig hebt voor het online ondernemen.
Iedere week is er een nieuwe les met een nieuw thema.
Je gaat stap voor stap werken aan jóuw strategie, jouw plan.
Je ontvangt hiervoor de how-to’s en kunt dit ook altijd weer terug kijken.
En er zijn ook online coachgesprekken zodat je ook de juiste online ondernemers mindset ontwikkeld.

Hoe bouw je een website, hoe maak je een Google Analytics account aan, hoe zet je een Google Adwords campagne op, hoe ga je Facebook adverteren en plaats je de Facebook Pixel op je website. Wat is de ideale website, waar moet een salespage aan voldoen, hoe optimaliseer je je website voor conversies? En nog heel veel meer……
Echt alles wat je tegenkomt op het online ondernemerspad wordt besproken. Misschien is niet alles direct voor jou van toepassing, maar je kunt het later terug zien als je het dan wel wilt gaan toepassen.

Iedere week is er ook een online vragenuurtje waarin je al je vragen kunt stellen zodat je de juiste stappen kunt zetten voor jouw bedrijf.

En we gaan 2 dagen met elkaar werken tijdens de online implementatiedagen.
Je kunt dan meteen alles wat je leert implementeren en de onderdelen die je lastig vindt met mij samendoen.

Zodra er nieuwe kennis is, geef ik ze aan je door.
Ik volg zelf ook nog steeds allerlei cursussen dus wat ik hier leer geef ik ook door aan je.
Zo hoef jij niet bezig te zijn met het volgen van de ontwikkelingen maar dat doe ik voor je.
Je ontvangt altijd de nieuwste informatie, kennis en inspiratie.

Meer weten over de Online Ondernemers School?
Ga voor meer info naar de Online Ondernemers School

OOK INTERESSANT OM TE LEZEN:

11 tips voor SEO vriendelijke content

11 tips voor SEO vriendelijke content

Hieronder vindt je 11 tips voor SEO vriendelijke content. Deze tips helpen je om een goede basis neer te zetten voor de content op jouw website. Het geeft jou houvast en structuur maar het is met alle kennis die je uit de SEO handleiding voor Beginners hebt opgedaan...

Lees meer
Het zoekwoordonderzoek Stappenplan

Het zoekwoordonderzoek Stappenplan

We gaan aan de slag met het zoekwoordonderzoek. De handigste manier om te leren is door met mij samen alle stappen te doorlopen. Daarna kun je dit voor je eigen website op dezelfde manier doen. We gaan een zoekwoordonderzoek uitvoeren voor: sportkleding Wat hebben we...

Lees meer
Miranda van Driel on EmailMiranda van Driel on FacebookMiranda van Driel on InstagramMiranda van Driel on Linkedin
Miranda van Driel
Online Junkie bij Online Junkies
Online Junkie en ondernemer sinds 1994. Vanaf 1 april 2017 Online Junkies gestart. Houdt ervan haar ervaring in het (online) ondernemerschap te delen met haar Online Junkies School. Geeft online trainingen aan ondernemers op gebied van online ondernemen, zoals de Online Ondernemers School en Start je eigen online training. Business coach voor Qredits Microfinanciering Nederland en gastdocent voor de Eigenbaas Avondschool. Helpt startende modeondernemers met de online cursus Start je eigen Kledinglijn. Houdt van een strandrit te paard maar ook van een heerlijke stevige wandeling met labrador Dean.

Pin It on Pinterest

Share This