5 tips om te groeien op Instagram

Instagram is één van de belangrijkste social media kanalen naast Facebook. Het is alleen niet altijd even makkelijk om jouw Instagramprofiel te laten groeien. Nu Instagram steeds belangrijker wordt, is het ook steeds moeilijker om meer volgers te krijgen. Maar niets is onmogelijk!

Tip 1: switch naar een bedrijfsprofiel
Veel bedrijven hebben nog een persoonlijk profiel, maar het is ontzettend makkelijk om dit om te zetten naar een bedrijfsprofiel. De voordelen:

  • Je kan je adres, telefoonnummer en e-mailadres toevoegen zodat mensen direct contact met je kunnen opnemen.
  • Je kunt berichten inplannen, zonder dat je een pushnotificatie op je mobiel krijgt om je bericht te plaatsen.
  • Je kunt adverteren op Instagram.
  • Je het meer inzicht in je statistieken.

Tip 2: plaats Instagram Stories Highlights op je profiel
Het is ontzettend belangrijk om de look & feel van jouw Instagram profiel te optimaliseren.
Instagram Stories Highlights dragen daar aan bij.

Het triggert mensen om jou te gaan volgen.

Met deze highlights kun jij Stories uitlichten die meer van jezelf, je producten of diensten laten zien. Verander deze highlights regelmatig om mensen te blijven prikkelen. Geef de highlights een pakkende titel en verander indien je dat wil ook de foto.


Tip 3: gebruik locatie & hashtag stickers in je Instagram Stories
Instagram Stories worden op dit moment al door veel bedrijven ingezet als effectief marketinginstrument. Doordat je gebruik maakt van locatie & hashtagstickers, zien niet alleen je volgers jouw Instagram Stories, maar kan iedereen ze zien.

Is jouw bedrijf locatie gebonden?
Dan kan dit er ook voor zorgen dat meer mensen jouw locatie ontdekken.
Motiveer anderen om jouw locatie te taggen en krijg meer volgers!


Tip 4: ga live!
Op dit moment gaat slechts 22% van alle bedrijven live op Instagram.
De verwachtingen zijn dat dit 55% zal zijn in 2018.
Grijp nu nog je kans en val op door live te gaan op Instagram!

Geef waarde in je Instagram Live.
Organiseer een Q&A, nodig iemand uit in je Instagram live of geef waardevolle tips.
Wanneer er veel mensen kijken, dan wordt jouw Instagram Live als eerste getoond bij jouw volgers wanneer ze naar hun Instagram Stories kijken. Gaat het echt goed? Dan kun je zelfs in het ‘explore’ gedeelte verschijnen. Hier heb je geen honderden of duizenden kijkers voor nodig. Het is vooral afhankelijk van je locatie en tijd. Daarnaast krijgen sommige volgers ook een melding wanneer je live gaat en dit kan zorgen voor extra kijkers!

Tip 5: Optimaliseer je strategie met de Instagram statistieken
Hou je statistieken goed in de gaten.
Door goed in de gaten te houden welke berichten de meeste likes of reacties krijgen, weet je welke berichten goed scoren en kan je daar verder op inspelen. Kijk ook naar de tijden waarop je berichten plaatst en of dit van invloed is op de statistieken.

Verder kun je ook zien hoeveel volgers je erbij hebt gekregen, hoeveel profielbezoeken je hebt gehad, wat je bereik was, welk geslacht en leeftijd ze hebben en waar de meeste van jouw volgers vandaan komen. Nu je hier inzicht in hebt, kun je nog makkelijker inspelen op je doelgroep en content plaatsen die bij jouw doelgroep past, die zij willen zien en waardoor er interactie ontstaat.

 

 

 

OOK INTERESSANT OM TE LEZEN:

Hoe werkt het Instagram algoritme?

Hoe werkt het Instagram algoritme? Een algoritme blijft een vaag begrip voor de meeste mensen. Even heel simpel uitgelegd is het een soort wiskundig recept, een bepaald aantal stappen die met een bepaalde invoer een bepaalde uitvoer heeft. Instagram heeft...

Lees meer

LinkedIn is veel meer dan een online CV!

LinkedIn van online CV naar social media kanaal. Waar LinkedIn vroeger vooral gezien werd als een online CV, is het in een korte tijd uitgegroeid naar een belangrijk social media kanaal. Mensen laten niet alleen meer zien wat voor werk ze doen, maar delen...

Lees meer

Adverteren op Facebook in 5 simpele stappen

How to: Adverteren op Facebook in 5 simpele stappen In januari 2018 maakte Facebook-oprichter Mark Zuckerberg bekend dat Facebookberichten van bedrijfspagina’s veel minder vertoond zouden worden. Facebook gaat meer de nadruk leggen op berichten die door...

Lees meer
Marlou Minten on EmailMarlou Minten on FacebookMarlou Minten on LinkedinMarlou Minten on Twitter
Marlou Minten
Ik ben Marlou Minten, een echte online junkie in hart en nieren en ondernemer sinds mei 2017. Als Virtueel Professional op het gebied van Marketing en Communicatie ondersteun ik ondernemers op het gebied van social media marketing, e-mailmarketing, copywriting en Facebook adverteren. Op die manier kunnen ondernemers zich richten op hun core business.

Meer weten over mij of mijn bedrijf? Kijk dan op www.marlouminten.nl.

Pin It on Pinterest

Share This